Tuesday, March 15, 2011

ungkapan tanpa bicara

assalamualaikum....
Niat bukan suatu ungkapan nyata..aku  tidak mampu bermain kata hati..tidak menipu hati sendri selamanya..ku ingin yang terbaik buat mu..penyesalan tidak akan muncul kerana melepaskan mu pergi..membiarkan dikau melangkah susur liku-liku perjalanan yang bersimpang siur..aku bukan seorng sasterawan yang mampu membina kata-kata indah yang mampu membuat dikau merasakan aku pembawa bahagia..dengan ungkapan dusata yang menguris hati yang pernah terluka..ku biarkn semuanay hati ini yang menanggungnya tanpa mahu hati disana merasakan peritnya berdusta tanpa sebarang cuka memasamkan muka..senyuman diukir di wajah itu penyeri seri hidup tanpa ingin mengenang duka yang terbina..hanya hati ini yang tahu apa kata hati..percaya seglanya adalah yang terbaik buat dua-dua jiwa..buat kedua-dua hati yang memilih jalan persndirian tanpa ada sebarang pengaruh dari jiwa api membara yang membakar jiwa membuat keputusan yang akan membawa penyesalan..ku terima kata makna yang disampaikan tidak ada sebarng persoalan dan banthan kerena tidak ingin menyeksa hati mengemuka kata nokhta..


p/s: enth pa yg trungkap membicra kata mata d celah kesibukn peljar..

9 comments:

  1. ni knp? mai habaq sni...
    ada telinga mau dengar...
    ada mulut utk dkunci...

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam

    'kata mulut x semisti seirngan kata ati umpma timbul matahari x semstinya seirng pergerakan jam yg sma'

    XD

    ReplyDelete
  3. ida: hahaha..xda apa la tba2 dpt ntah dr mn bnda ni..akakakaka

    ReplyDelete
  4. nawal: ada kala kata mulut seiring dgn kata ati timbul matahari seiring pergerkan jam..hehehe

    ReplyDelete
  5. wutever.. :p
    aq cme quote balek..heh

    ReplyDelete
  6. manusia dicipta sempurna dgn segalanya..lengkap bersama jalan cerita yang dicipta olehNya.. semua hanya akan membuat supaya manusia itu lebih kuat, tabah dan sabar menempuh hidup yang penuh pancaroba.. Namun hikmah disebalik pasti dapat mengubat keperitan dan kesusahan yang dihadapi seorang insan..tidakkah hidup kita begitu indah diciptaNya~..
    Pasang surut kehidupan manusia sepatutnya membantu manusia itu lebih tahu apa persediaan yang patut dilakukan dan dipersiap agar kerumitan hidup tidak seperit dan serumit yang disangka... Kita berada dipentas lakonan.. kita yang mengindahkan cerita kita.. hadapi segalanya dengan hati yang senang dan terbuka... semua ini sepatutnya dapat membuat kita berfikir dengan lebih dalam dan lebih bijak dengan tindakan mahupun keputusan yang bakal diambil.. jangan ada penyesalan dalam apa yang dilakukan..redha dan tawakal.. itulah yang terbaik.. sesungguhnya kita hanya insan yang lemah namun punya akal yang mampu berfikir sekuat dan sebijak batu permata.. sama2x renung2x kan yer.. hehehe..

    ~berlian~

    ReplyDelete
  7. tq kerna brkongsi..smoga semua mndpt apa yg d smpaikn..

    ReplyDelete
  8. waaahh.. lmanya x singgah~.. smoga insan yang lemah sihat2x selalu yeerr~..ikhlas dri~: intan permata ;)

    ReplyDelete